Gara Arnold: Magyar Parnassus (1926) Gyűjtői darab - ( F426)


440.000 HUF 1,197.01 USD

Garancia: 30 nap  
Személyes átvétel
Termék információk
Feltöltés ideje: 2023. október 02.
Termékkód: 5294689
Megtekintések: 194
Megfigyelők: 0
Ajánlatok: 0 ajánlat
Eladó adatai

KorArt (117)  
BUDAPEST

Hitelesített felhasználó

Válaszadás: 97%-ban4 óra alatt
Pozitív értékelések: 85.11%
Utolsó belépés: Tegnap, 09:54
Regisztráció: 2020. szeptember 21.
Miért választják a vásárlók a Galéria Savariát?
Tudja meg, milyen lépésekkel tesszük biztonságosabbá és kényelmesebbé online piacterünk használatát. Részletek
Az eladó eredetiként jelölte meg az alkotást, amelyre 30 nap pénzvisszafizetési garanciát vállal. Az eladó állítása szerint az eredetiséget szakértő is megerősítette.
Téma:emberek
Hordozó:karton
Stílus:avantgard
Kor:1900-1949
Szignó:szignózott
Állapot:korának megfelelő
Pénzvisszafizetési garancia az eredetiségre:igen
Eredetiség:eredeti
Eredetiségét szakértő megerősítette?:igen

Gara Arnold: Magyar Parnassus (1926)

33 db rézkarc párban, karton eredeti mappájában

+ 1 db vegyes technikai grafika

Teljes, dedikált, gyűjteményes darab!

15 oldalpár: Költő portréja + verse, míg a párdarab oldalon illusztráció a költő művészetéhez.

Plussz egy Gara Arnold eredeti vázlat (vegyes technika, karton) a Karinthy Frigyes illusztrációhoz, aláírva.

Ez a példány Goda Gábor részére készült, számára dedikált.

Ez a könyv 250 példányban készült, I - X - ig római , 1 - 150 és 51 - 250 - ig arab számokkal jelezve. Ennek a példánynak a sorszáma: III. Aláírás: Gara Arnold sajátkezű igazolásával.

Egykoron egy neves magyar műkereskedő grafikai gyűjteményéből.

-

Karinthy Frigyes: Gara Arnold: Magyar parnasszus

(Tizenöt rézkarc tizenöt magyar vershez)

Óriási kétíves album, világosbarna kötet. Még mielőtt kinyitná az ember, különös elfogódást érez - a költészet, művészet és zene szentháromságának hívője áhítatnak nevezhetné. E vallás kis kápolnái, verskötetek, könyvek között hatalmas, dómszerű építmény, még a hitetlen is lábujjhegyre áll, önkéntelen tisztelettel. A címoldalon komoly, szép betűkkel a felirat: "Magyar Parnasszus". S elfogódottan nyitod ki a halkan forduló templomajtót, a könyv fedelét.

Odabent csönd és áhítat és lelkes komolyság. Tizenöt magyar költő verse, kéziratban a páratlan oldalakon - a párosakon tizenöt hatalmas ábra, többnyire jelképes, néhol illusztratív grafikus elgondolása a tizenöt versnek. Tizenöt ablaka a magyar költészet székesegyházának, - az ablak legendás üvegfestményein tizenötféle tájkép dereng át, mintha csak valóban ama mitológiai hegycsúcs tetejére épült volna a kör alakú templom.

Gara Arnold, ennek a szép munkának áhítatos kőművese, ama régi dómépítők példájára, lelkiismeretes munkát végzett. Ő maga metszette rézbe, vonta le a kőről, állította össze az egész könyvet, utolsó vonásig tulajdon kezenyomával hitelesítve tulajdon elgondolásának kivételét. Az összbenyomás egysége hibátlan s főként ezt akarjuk ezúttal elismerni, amikor a krónikás rövidségével jelentetjük, hogy a munka tető alá jutott. Külön feladat volna külön beszélni a tizenöt rézkarcról, mint önálló művészi alkotásról. De innen nézve, a szó és ütem és rímek partjairól, a páratlan oldalról, nem tudjuk elválasztani a kettőt - határterület ez, ahol járunk. A képzőművészet ezen a vonalon, a grafikában, összeolvad a költészettel, ellentétes irányból érkezve: minden képzőművészi műfajok közt a grafika adja a legtöbb gondolati, eszmei, úgynevezett "irodalmi" lehetőséget - s minden költői műfajok közt a vers a legtöbb érzéki szabadságot. Ami a versben kép, a képen gondolattá válhat - ez a vers-illusztráció különleges hatásának titka. S röviden csak ennyit: Gara impozáns, szép könyvében van néhány oldal, ahol ez a sejtelmes kölcsönhatás, ez a kiegészítő egység, egymást megvilágító kettős fénybeállítás, új szépséggé összeforrt vegyülése két önállóan szép elemnek csaknem tökéletesen sikerült.

Gara Arnold (Bp., 1882. febr. 25. – Bp., 1929. aug. 19.): festő, rézkarcoló, grafikus és keramikus. Tulajdonképpen autodidakta, bár rövid ideig az Iparművészeti Isk.-n, Nagybányán és Németo.-ban tanult. 1905-től állított ki. Munkásságának legjelentősebb részét „pontozó” technikával készült rézkarcai alkotják. A lemezen színezett rézkarc műfajának szinte egyedüli hazai művelője volt. Legsikerültebbek e műfajban Puskin Anyeginjéhez készült rézkarcai. Foglalkozott festészettel, plakát-, könyvcímlap-, ékszerés kerámiatervezéssel is. 1926-ban adta ki a Magyar Parnasszus c., modern magyar költők verseihez készített illusztrációkat tartalmazó rézkarcalbumát. Több ízben rendezett kollektív kiállítást az Ernst Múz.-ban. Tagja volt a Magyar Képzőművészek és Iparművészek Egyesületének (KÉVE) és a Paál László Társaságnak. Művei nagyrészt az MNG birtokában vannak.

Garanciális feltételek

Garancia: 30 nap  

Fizetési opciók

Készpénz

Szállítási opciók

Szállítás innen: Magyarország
Feldolgozási idő: 1-3 munkanap
A feldolgozási idő megmutatja, hogy az eladónak a fizetéstől számítva mennyi időre van szüksége a tárgy becsomagolásához és feladásához. Ez alapján tájékozódhat a vevő, hogy a fizetést követően mikor várhatja a csomag feladását.
Személyes átvételBudapest V.

Mások ezeket keresték még